De modellen die genoten van een update zijn de Logan, Logan MCV, Sandero en de Sandero Stepway. Leden van dezelfde familie, ze kregen dan ook samen een esthetische opfrisbeurt.
Binnen en buiten
De Logan en Sandero tonen in Brussel hun nieuwe bumpers, nieuwe radiatorroosters die geïnspireerd zijn die van de Duster voor de Sandero Stepway – en nieuwe lichtblokken. Vooraan verschijnen led-dagrijlichten, achteraan krijgen ze een 3D-effect. Ook het interieur profiteert van een nieuw stuur, nieuwe satijn-chromen inlegplaatjes en nieuwe stoffen die hem een meer waardevolle indruk geven.
Onder de motorkap gebeurt er ook een en ander, want de 1.2 benzinemotor met 75 pk wordt vervangen door een erg moderne 1.0 driecilinder met 75 pk. Ook de 0.9 turbobenzine driecilinder met 90 pk en de 1.5 viercilinder turbodiesel met 75 pk of met 90 pk blijven in de catalogus.
Dubbele koppeling
De bijzonder populaire Duster kan voor het eerst uitpakken met een zestrapsautomaat met dubbele koppeling, de EDC van Renault. Die bak valt uitsluitend te combineren met de 110 pk dieselmotor en voorwielaandrijving. De Dacia Duster EDC is gehomologeerd met een verbruik van 4,5 l/100 km voor 116 g/km CO2. De tijd waar Dacia alleen de oude onderdelen van Renault mocht gebruiken, lijkt definitief voorbij.