BMW Vision Next 100
Net als de Mini en de Rolls Royce, rijdt de BMW Vision Next 100 uitstootvrij. Hij krijgt een ‘boost’ mode wanneer het sportief mag en ‘ease’ voor dagdagelijks rijden. Het scherm is het dashboard geworden. Oh ja, en je zou hem kunnen maken via een 4D-printer in plaats van in een assemblagefabriek. Hij gebruikt carbon panelen, maar dat kan ook nog een ‘technologischer’ materiaal worden. Met 4,90 meter heeft hij de lengte van een 5-serie. ‘Hij moet leuk om rijden blijven’, belooft BMW.
Mini Vision Next 100
De auto voor de digitale stad. Hij zal in de stad beschikbaar zijn, maar dan voornamelijk als deelauto. Iedereen zijn eigen auto, dat zweren we ook af. Geen Mini Cooper ook meer, maar een Mini met een ‘Cooperizer’. Via een knop draai je hem desnoods door tot ‘John Cooper Works’. Iedereen sportief dus, maar wanneer je dat wil. Zelf rijden kan, maar hoeft niet. Toch belooft Mini dat het kartgevoel intact blijft.
Rolls-Royce Vision Next 100
Meer motorkap dan nu het geval is, status blijft dus duidelijk zichtbaar bij Rolls Royce. Zelfrijdend natuurlijk, maar ook met een digitale persoonlijke assistent aan boord. Naast James heb je nu dus ook Eleneor mee. Naar Eleneor Thornton, die model stond voor de ‘Spirit of Ecstasy’ op de motorkap. Ze reserveert je restaurant, boekt de penthouse van het Hilton en zorgt dat je golfclubs klaarliggen. De cabine van de Rolls-Royce zelf is een suite geworden, met een eindeloze reeks aan personaliseringsmogelijkheden.