De Deltawing was even in de running als nieuwe Indycar op de Amerikaanse ovalen, maar wordt momenteel ontwikkeld voor de endurance races. Zijn vorm doet nog het meest van al denken aan de raketten waarmee de snelheidsrecords op het land zijn gevestigd. Alle wielen zijn overdekt om de gevolgen van contacten tussen racewagens te beperken. Lees: ze na een crash op de grond te houden.
Zuiniger
Door de wagen smaller te maken, moet hij minder luchtweerstand oproepen en dus zuiniger door het leven gaan. Maar door de voorwielen dichter bijeen te plaatsen, ontstaat wel een ander rijgedrag. Michelin ontwikkelde zelfs speciale banden voor de Deltawing. En Nissan is in het project gestapt met een motor. Zelfs maar een 1.6 benzine turbo, maar omdat de Deltawing slechts de helft weegt van een normale racende proto als de Audi R18, moet hij toch snel zijn. 300 pk verwacht Nissan uit het blokje te puren, en zijn rondetijden in Le Mans moeten iets achter de leidende prototypes van Audi en Toyota liggen.
Le Mans is effectief de eerste grote afspraak voor de Deltawing. De auto mag van de organisator deelnemen in een bijzondere, experimentele categorie voor milieuvriendelijke wagens. Omdat hij ‘hors catégorie’ rijdt, draagt hij het nummer 0. Piloten zijn Michael Krumm en Marino Franchitti.