Eagle heeft een reputatie als de beste restaurateur van de Jaguar E-Type. Maar de Britse specialist is daarmee alleen niet tevreden. Op basis van oude E-Types biedt het ook bijna compleet nieuwe wagens aan, in de geest van de oude. Een beetje zoals Singer met de Porsche 911 doet.
1.029 kilogram
Met de Spyder GT heeft Eagle een nieuw aanbod, op basis van de eerder E-Type speedster die het ontwikkelde. Maar dan deze keer wel met een stoffen vouwdak dus. Aangezien aluminium zowat het enige gebruikte materiaal is, volstaat een gewicht van 1.029 kilogram. Met een nieuw gebouwde, maar ouderwets geïnspireerde 4.7 zes-in-lijn uit de XK komt hij aan 330 pk bij 4.800 opm. Met ouderwets bedoelen we bijvoorbeeld dat hij ademt door drie SU-carburatoren.
Exclusieve productie
Modern dan weer, zijn de Ohlins-dempers en de remmen van AP Racing. Hij heeft net 5 seconden nodig om 100 km/u te halen en is meer dan 270 km/u snel. Moderne sportwagen-prestaties in een retro-jasje dus.
Handwerk, exclusief – de productie bedraagt volgens Eagle niet meer dan een handvol – en een pose op de weg die je doet wegdromen. Jammer dat we geen miljoen euro hebben.