De reeks brandende Ferrari’s begon verontrustende proporties aan te nemen. Elke week dook er wel een nieuwe brandende 458 Italia op, een reeks die breed uitgesmeerd werd op het internet.
Lijm
Er blijkt weldegelijk een technisch mankement aan de basis te liggen van enkele van de vuurhaarden van de 197.000 euro dure bolides. Na vijf mysterieuze branden in onder meer Parijs, Californië, Zwitserland en China, vlogen Ferrari-ingenieurs ter plaatse om de oorzaak te onderzoeken. Die blijkt te liggen bij de lijm die gebruikt wordt in de wielkasten. De motor in de Ferrari ligt centraal achteraan, en blijkbaar kan de hitte de lijm doen verhitten. Hierdoor komt het hitteschild dichter bij de uitlaat, waarbij de voering van het hitteschild in brand kan vliegen.
Nieuwe auto
Ferrari belooft de eigenaars bij wie de auto door dit probleem afbrandde te vergoeden met een nieuwe auto. Bij de andere 458’s wordt het probleem opgelost door een mechanische bevestiging van het hitteschild.
Nog even voor de goede orde: de 458 Italia is 570 pk sterk, staat in 3,4 seconden aan 100 km/u en haalt een top van 325 km/u.