Een hard vouwdak, maar dat maakt Ferrari’s dakloze versie van de knappe 458 Italia nog geen coupé-cabrio, zoals de California.
Het gaat namelijk om een klein, aluminium vouwdak, dat een plaats vindt voor de motor. In slechts 14 seconden ligt het op zijn plaats, en door de beperkte constructie is achter de stoelen plaats voor wat bagage. Ferrari biedt overigens tegen meerprijs een passende bagageset aan.
200.000 euro
De Spider blijft zo wel wat het uiterlijk van een targa behouden, met de vaste zijstijlen. Maar zo blijft volgens Ferrari zelfs bij 200 km/u een normale conversatie tussen de inzittenden mogelijk. Weet dat de 458 Italia Spider een topsnelheid heeft van meer dan 320 km/u. Hij weegt 1.430 kg, sprint in minder dan 3,5 seconden naar 100 en verbruikt gemiddeld 11,8 l/100 km (CO2: 275 gr/km).
De kostprijs zal rond 200.000 euro schommelen, en wie er snel èèn wil, kan maar al beter gaan aanschuiven bij de Ferrari-dealer.