De Ferrari F8 Tributo brengt een stevige evolutie van de 488 GTB. De 3.9 V8 wint liefst 50 pk tegenover de 488 GTB. Met 720 pk – liefst 185 pk per liter cilinderinhoud – komt hij op gelijke voet met de 488 Pista, de supersportieve variant van de 488 GTB. De Ferrari F8 Tributo haalt 100 in slechts 2,9 seconden, 200 in 7,8 seconden een pas bij 340 km/u bereikt de F8 zijn limiet.
Zichtbaar hart
De Lexan-achterrruit legt het hart van de F8 Tributo bloot. Vooraan neemt hij de S-duct over van de Pista, die voor meer neerwaartse druk op de neus zorgt. De F8 Tributo ziet er een stuk gebalder uit dan de 488 GTB, ook al is hij iets langer geworden. Maar met 1.330 kilogram leeggewicht wint hij wel 40 kilogram, en dat garandeert meer dynamiek en een betere respons op het stuur.
De prijs is nog niet bekend.