Eerst een reality check: u bent nu pas terug van een lange reis rond de wereld en denkt ‘nou, zo’n Ford GT zou wel iets voor mij zijn. Waar had ik die 372.000 euro ook weer verstopt?’ Wel, dan hebben wij slecht nieuws voor u. De tot 500 exemplaren beperkte productie is reeds verkocht, in die zin dat Ford uit de kandidaten zelf beslist heeft wie er èèn mocht kopen. Het is dus wachten op de eerste GT die op een veiling opduikt, om voor een veelvoud van dat bedrag te verkopen… of op een bijkomende productie van Ford.
656, 745, 347
Maar goed, vandaag kennen we dus eindelijk de definitieve cijfers. We wisten al dat de GT onder zijn motorkap een V6 Ecoboost verbergt, een 3.5 biturbo. Nu weten we ook wat die kan: 656 pk bij 6.250 opm is het vermogen dat Ford uit dit erg polyvalente motorblok onttrekt, want we vinden hem ook terug in de F-150 pick-up. 745 Nm is dan weer de maximale trekkracht die Ford optekent bij 5.900 opm, maar 90 procent daarvan is ook al bij 3.500 opm aanwezig. Kracht die alleen de achterwielen opvangen, met een zeventraps dubbelekoppelingsbak als transmissiekeuze. De topsnelheid bedraagt (kuch) 347 km/u.
Ford laat ook weten dat het zijn GT heeft gechronometreerd op het circuit van Calabogie in Canada, waar hij een rondje draaide in2 minuten, 9 seconden en 8 tienden. Dat zou 1 en 3,1 seconden sneller zijn dan een McLaren 675 LT en een Ferrari 458 Speciale op dat circuit. Niet slecht voor een constructeur die we ook kennen van zijn… Ford Ka+.