Daarmee zijn we aan de tweede moderne incarnatie van de GT40 toe. GT ja, want Ford is in de loop van de jaren domweg het patent op de naam van zijn eigen wagen kwijtgespeeld. Maar waar de vorige GT nog een rechtstreekse ode aan de GT40 was, krijgen we nu te maken met een GT zoals Batman die op een kwade middag zou tekenen.
Niets verfijning, maar een en al brute kracht. Nochtans vind je achteraan niet de joekel van een V8 die je zou verwachten. Nee, daar komt een 3.5 V6 met turbo. Een flinke turbo, want Ford belooft bij de lancering eind 2016 meer dan 600 pk. Carbon en aluminium moeten het gewicht laag houden. Bijvoorbeeld de hele interieurcel is uit carbon, wat een overstap naar de racesport meteen heel realistisch maakt. Zo wordt er gefluisterd dat Ford terug wil naar Le Mans.
Futuristisch
Het interieur is al even futuristisch, met een volledig naar eigen smaak te configureren digitaal dashboard. Schakelen verloopt via een zeventraps dubbelekoppelingsbak, die je via flinke hendels achter het stuur bedient. Alle power komt naar de achterwielen, die met een 20