Sinds Fiat heeft beslist om Chrysler en Dodge uit Europa weg te houden, hebben we geen Challenger meer. GM deed hetzelfde met Chevrolet, waardoor we ook al de Camaro moeten missen. Hoewel, officieel is die nog beschikbaar, maar niemand weet waar je hem kan bestellen. Maar gelukkig voor de liefhebbers van de Amerikaanse muscle cars, biedt Ford nu een uitweg. In bijna elke showroom kan je een nieuwe Mustang gaan bestellen. En dat al binnen enkele weken. Het recept blijft hetzelfde als steeds: onnoemelijk veel pk’s voor belachelijk weinig geld.
Bargain
Zo noemen ze dat in het Engels, een koopje. Wat anders gezegd van de Ford Mustang GT met zijn 5.0 V8-motor. Die komt aan 418 pk en kost 40.000 euro, rond. Voor de prijs van een BMW 420d - nog zonder opties - heb je op 13 pk na evenveel vermogen als de BMW M4. Wie al tevreden is met de viercilinder 2.3 Ecoboost met 314 pk in de Mustang, hoeft zelfs maar 35.000 euro op te hoesten.
De prijzen zijn voor de coupé, met manuele zesbak. Een zestrapsautomaat is 2.000 euro extra, de cabrio Mustang kost 4.000 euro meer. Voor de basisprijs krijg je al het SYNC2 multimediasysteem mee, leder interieur, bi-zone airco, lichtmetaalvelgen in 19 duim, elektrisch bediende sportstoelen, actieve geluidsonderdrukking, cruise control. Echt een ‚bargain’ dus. Ga gerust zelf wat spelen, de configurator vind je hier.
1.000.000
Ondertussen is in de VS de eerste Mustang Shelby GT350R geveild. Dat is een nog extremere versie van de Shelby 350, waar we het eerder over hadden. Hij heeft geen radio, geen airco, geen achterbank en weegt 60 kg minder. Een Amerikaanse verzamelaar had 1 miljoen dollar over voor het eerste exemplaar. Ford stort het volledige bedrag op de rekening van een Amerikaans goed doel.