Ford brengt met de Tourneo Connect een duidelijk antwoord aan de populaire Franse ludospaces. Dit model maakt van zijn moduleerbaarheid zijn troef, maakt gebruik van de basis van de jongste generatie van de Transit en stelt een norm op vlak van veiligheid in zijn categorie met 5 sterren in de EuroNCAP crashtesten.
De Tourneo Courier is een maatje kleiner en dus ook wendbaarder, aangezien hij op het platform van de kleinere Ford-modellen staat. Toch blijft hij nog verrassend ruim met plaats voor vijf personen en hun bagage. Daarbij verzekeren schuifdeuren achteraan een makkelijke toegang, terwijl ook de achterbank neerklapbaar (60/40) is.
Voor de aandrijving is er keuze uit de benzine EcoBoost 1.0, de diesel TDCi 1.6 (75, 95 en 115 pk) of de 1.6 EcoBoost benzinemotor met 150 pk gekoppeld aan een automaat met zes verhoudingen.
Meer stijl en aanzien levert de nieuwe C-Max met nu ook een plug-in hybride die tegen het eind van het jaar leverbaar zal zijn. Deze C-MAX Energi houdt de CO2-uitstoot onder 50 g/km en kan zuiver elektrisch 30 km rijden, terwijl het opladen in minder dan 3 uur kan. Het elektrische Ford-gamma biedt eveneens de Focus Electric met 142 pk en een autonomie van 160 km.
De Ford Ecosport is dan weer een nieuwe kleine SUV die in Zuid-Amerika werd ontwikkeld. Hij wordt pas tegen oktober verwacht, maar een eerste reeks van 500 exemplaren werd reeds via internet verkocht. Net als in de overige modellen krijgt ook de Ecosport de 1.0 EcoBoost onder de motorkap. Deze krachtbron drijft eveneens de Formula Ford 1.0 EcoBoost aan, die zowaar een kopie is van de Ariel Atom. Dit unieke model, dat ook voor de weg is gehomologeerd, zette de 11de rapste tijd ooit neer op de Nordschleife en was daarmee onder meer de Ferrari Enzo te snel af! En dat met slechts 177 pk!