Toyota deed het voor met Lexus, Honda - in sommige landen - met Acura, Nissan heeft Infiniti, en binnenkort volgt Hyundai dus met Genesis. De officiële aankondiging volgde in Zuid-Korea, er komt een gamma met zes modellen tussen nu een 2020.
Optimisme
Genesis verandert dus van een modelnaam in een merknaam, zoals DS bij Citroën. Het gamma krijgt een G-letter gevolgd door een getal (70, 80, 90,…) dat zijn plaats in de modelhiërarchie aangeeft. We kennen al enkele Genesismodellen in Europa, te weten de Genesis Coupé en de limousine Genesis, Beiden uitstekende modellen die het beste te vermoeden geven over afwerking en luxe aan boord van die nieuwe Genesisreeks. We maken ons evenmin zorgen over het design, eerst en vooral omdat Hyundai al een idee gaf met de Vision G Concept die in Frankfurt in september debuteerde (hier zie je de foto’s). Bovendien krijgen we een oude bekende te zien in het designdepartement.
Rebonjour
In juni 2015 liet Luc Donckerwolke weten dat hij de VW-groep verliet, na een lange periode achter de tekentafels bij Skoda, Audi, Lamborghini, Seat en Bentley. Hij stelde toen zelfs dat hij het gehad had met de autosector. Al werd hij al snel gesignaleerd in Zuid-Korea, wat de geruchten deed aanzwengelen dat de Belg de opvolger zou worden Peter Schreyer, de man die verantwoordelijk is voor al die knappe Hyundais en Kia’s. De man ook van wie Ferdinand Piëch eens stelde dat het één van zijn grootste fouten was om hem destijds uit de VW-groep te laten ontsnappen. Al heeft Piëch dat lijstje sindsdien waarschijnlijk al wat bijgesteld.
Maar bon, Donckerwolke wordt dus niet de opvolger van Schreyer. Die blijft de overkoepelende designbaas. Donckerwolke wordt de chef van de Prestige Design Division. De man die bepaalt hie Genesis er zal uitzien dus. Dat maakt de Koreanen ineens een stuk Belgischer. Kunnen we dan extra korting krijgen?