Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Genève 2018 – Top en flops van Genève

In Genève heeft het autosalon net de deuren geopend. Wij waren aanwezig op de openingsdag en nemen u mee op een wandeling langs onze favorieten… en de ontgoochelingen.

Ja

We hebben het moeilijk om dit uit ons klavier te krijgen, maar de Toyota Auris was één van de knapste verschijningen van het Salon van Genève. Een klinkende oorvijg aan Volkswagen: zo maak je dus een Golf sexy. De Toyota Auris is nog nooit zo knap geweest, en zelfs in de geschiedenis van de Corolla moet je de klok ver terugdraaien. Bovendien vernieuwt hij: er is geen diesel meer, maar wel twee hybridekeuzes naast de 1.2 benzine. Er is de klassieke hybride met 122 pk, maar ook een hybride met 180 pk met 2.0 benzinemotor. Een snelle hybride in een snel pak dus.

Ja

Hoewel de Volvo XC40 op meer publieksbelangstelling mocht rekenen, vonden we de nieuwe Volvo V60… wel, eigenlijk deed hij ons gewoon perplex staan. Elegantie, schoonheid, en een duidelijk handiger koffer dan de V60 nu heeft. Ja, hij heeft de lijn van de V90, maar de compactere afmetingen staan hem als gegoten. Ik denk dat we verliefd zijn op een Zweed.

Nee

Ontgoocheling was dan weer ons lot bij het zien van de Peugeot 508 in het echt. Niet dat de Peugeot 508 er slecht uitziet, maar we zochten naar het revolutionaire verschil dat Peugeot-baas Jean-Philippe Imparato ons in Brussel nog had beloofd. Een Peugeot 508 met de kofferklep van een Sportback, is dat de grote zet? De boordplank is een stuk netter dan in de vorige 508 en duidelijk geïnspireerd op de Peugeot 3008, maar eerlijk: mag je in dit segment niet een beetje luxe verwachten? Bovendien is de plaats achteraan maar matig te noemen.

Nee

Helemaal bedenkelijk vonden we de Porsche Mission E Cross Turismo. Een Panamera Outback, of Panamera Cross Country? Het is moeilijk te duiden wat er net mist aan deze concept, maar moet een sportief merk als Porsche wel de nadruk leggen op stoere offroad-kwaliteiten? Is dat niet net wat het verschil maakt met de Macan en de Cayenne, die vooral sportief willen blijven in een SUV-pak, en niet omgekeerd?

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer