De meest Duitse onder de kleine Aziaten zit in de helft van zijn huidige levensloop, en dus is de tijd rijp voor enkele kleine aanpassingen. Het eerste wat opvalt is een uiterlijk waarmee hij iets meer tracht te verleiden. Daaraan ontbrak het hem voorheen.
Twee kleuren
De Hyundai i20 wilde vooral ernst uitstralen, veiligheid en overal passen. Maar daardoor had hij misschien wat te veel de risico’s geschuwd. Met zijn nieuw uitgewerkte voorbumper, zijn nieuwe lichtblokken achteraan en de mogelijkheid om zijn dak een contrasterende kleur te geven, lijkt Hyundai eindelijk wat meer ruimte te geven aan fantasie. Hierdoor wordt de i20 op slag wat meer begerenswaard.
Op technisch vlak zien we geen wijzigingen in het motoraanbod. De atmosferische benzines blijven behouden. Er is een 1.2 met 75 pk of met 84 pk en een 1.4 met 100 pk. Daarnaast is er de aangename 1.0 driecilinder turbobenzine met 100 pk of met 120 pk. Maar die laatste kan nu ook een zeventraps dubbelekoppelingsbak (7DCT) krijgen. Start/stop is in het hele gamma verwerkt.
Hyundai verbetert ook het veiligheidsaanbod. Zo krijgt de i20 botsingwaarschuwing, actieve rijvakcorrectie, een vermoeidheidssensor en automatische regeling van de lichten.
Alle aanpassingen hebben zowel betrekking op de vijfdeurs i20 als de driedeurs ‘Coupé’ en de Active ‘crossover-achtige’. De nieuwe prijzen zijn nog niet bekend.