De i30 Wagon volgt de stijl van de nieuwe vijfdeurs i30, die we vorige week nog testten. Met 4,48 meter is hij 18,5 cm langer dan de vijfdeurs waarop hij gebaseerd is. Hij groeide ook 1 cm ten opzichte van de vorige generatie i30 Wagon.
Het is duidelijk dat Hyundai op ruimte mikt om klanten naar de i30 Wagon te lukken. In gewone configuratie is de koffer van de break 528 liter groot, met de achterbank plat wordt dat zelfs een indrukwekkende 1.642 liter. Daarmee mag hij naast de Peugeot 308 SW (508 – 1.736 liter) staan. Gewoon voor de vergelijking: beide doen daarmee beter dan een Audi A4 Avant.
Standaard Blue Drive
Achteraan heeft Hyundai de hoek van de ruiten aan de koffer veranderd naar een meer conventionele vorm, die zorgt voor meer evenwicht voor het geheel. En je zal ook bij het achteruit manoeuvreren een beter uitzicht hebben op die manier. Met de ‘cleane look’, zoals Hyundai het zelf omschrijft, sluit de i30 visueel aan bij wat Volkswagen zo hoog in het vaandel voert. Voeg daarbij een interessant motorenpallet – met benzines en diesels van 90 pk tot 135 pk – en het is duidelijk dat Hyundai opnieuw een sterk product in de aanbieding heeft. Op de Belgische markt levert de importeur het Blue Drive ecopakket (met onder meer start/stop) standaard mee, net als 5 jaar waarborg en pechverhelping.
Op prijzen en lanceringsdata is het nog even wachten.
Klik hier voor alle nieuws over het merk Hyundai I30 Wagon
Klik hier en zoek uw occasie Hyundai I30 Wagon tussen de duizenden tweedehands auto’s.
Klik hier voor een overzicht van Hyundai I30 Wagon, en een selectie van tweedehandse