Hij was tot nu weinig gevraagd, maar sinds de houding van de Belg ten opzichte van benzinemotoren wijzigt, start Hyundai met de invoer van de 2.0 GDI benzine (directe injectie) met 166 pk. Hyundai biedt hem uitsluitend aan in combinatie met vierwielaandrijving.
Ook de 2.0 CRDi diesel is zowel in zijn 136 pk als met 184 pk uitgerust met gewijzigde uitlaatgascirculatie, waardoor de vervuilende uitstoot wordt ingeperkt. De 136 pk diesel met vierwielaandrijving kan voortaan ook met een zestrapsautomaat. De ix35 krijgt ook een Blue Drive-versie met een CO2-uitstoot van 135 gr/km. Hij is op de voorwielen aangedreven door de 1.7 CRDi diesel met start/stop van 115 pk.
Hyundai heeft voor de Europese markt de stuurinrichting van de ix35 herwerkt. Die reageert sneller, en voor de Executive-modellen zijn verschillende modi instelbaar. Je herkent de vernieuwde versie aan de led-dagrijlichten. In het interieur kan je kiezen voor een groter scherm voor het infotainmentsysteem, en op veiligheidsvlak voegt hij aanhangerstabilisatie aan het arsenaal toe.
De prijzen starten bij 21.999 euro en lopen tot 39.099 euro.