Natuurlijk speelt het uiterlijk van de nieuwe Hyundai Santa Fe daarbij een rol. Net als de Kona krijgt hij twee paar lichtblokken vooraan, wat hem verzekert van een origineel gezicht. Mooi of niet? We zijn er nog niet uit. Hij wordt 7 centimeter langer (4,77 meter), 1 centimeter breder (1,89 meter) maar verliest 1 centimeter in de hoogte (1,68 meter). De nieuwe Santa Fe ziet er zo statiger en duurder uit dan zijn voorganger. Hij blijft ook als zevenzitter in de catalogus.
Veiliger
Een van de grote pluspunten van de nieuwe Hyundai Santa Fe is zijn rijkelijke veiligheidsuitrusting. Daaruit willen we twee nieuwe snufjes voorstellen. Er is de ‘safety exit assist’ die ingrijpt wanneer je parkeert. Indien de sensoren merken dat er een ander voertuig aankomt, verhindert hij dat je onachtzaam de deur zou openen. Misschien nog belangrijker: de ‘rear occupant alert’. Wanneer de bestuurder de auto verlaat, verwittigt een alarm hem van het feit dat hij iemand op de achterbank vergeten is. Het kan drama’s met kinderen in hete auto’s vermijden.
Met of zonder gps
De laatste nieuwe vondst: het basis-audiosysteem omvat al een 7-duim aanraakscherm in kleur, Apple Car Play en Android Auto, waardoor u gewoon het navigatiesysteem van de telefoon kan gebruiken en de optie van het geïntegreerde navigatiesysteem niet hoeft te nemen.
De Hyundai Santa Fe krijgt drie dieselmotoren met vermogens van 150 pk, 182 pk of 197 pk. Er is ook een 2.4 viercilinder benzine met 185 pk. Ook een achttraps automaat is beschikbaar.