Meer dan louter een verkoopsbeurs alleen wil Interclassics ook geïnteresseerde bezoekers trekken. Zo had Interclassics Brussel twee expo’s georganiseerd. De ene rond 70 jaar Porsche 356 met enkele erg knappe vroege exemplaren zoals de coupé die in 1949 nog in het Oostenrijkse Gmünd is geproduceerd. Daarmee is hij één van de 52 Porsches die daar zijn geproduceerd. Al net zo knap: de 356 SL uit 1951, eveneens in Gmünd gebouwd. De SL (Super Light) weegt zo’n 120 kilogram minder dan een doorsnee Duitse 356. Met zijn tank van 78 liter was hij speciaal ontwikkeld voor de Europese marathons zoals Luik-Rome-Luik of de 24 Uren van Le Mans.
Expo 58
De tweede expo betrof de Heizelpaleizen zelf, waar 60 jaar geleden de wereldexpo plaatsvond. De VW Kever stond er naast de Lancia Aurelia en de Peugeot 203 geparkeerd, allen auto’s met geboortejaar 1958. Daarnaast vielen er nog tal van verjaardagen te vieren en kon je her en der verrassingen ontdekken. Zoals een originele, ongerestaureerde Jaguar XK120, de allerlaatste Citroën 2PK Sahara met twee motoren om vierwielaandrijving te voorzien (vraagprijs 140.000 euro), of de drie Ford GT(40)’s in Gulf-kleuren.
Privé-verkoop
AutoScout24 tot slot innoveerde met zijn initiatief om ook particulieren een plaats te geven op de beursvloer die voornamelijk wordt ingenomen door handelaars. AutoScout24 reserveerde een ruimte waar ook particulieren hun oldtimer te koop konden aanbieden. Tussen 10 en 13 januari loopt Interclassics in Maastricht, waar Lancia in de belangstelling zal staan.