Interclassics, dat is een tijdloos autosalon, passend op de Heizel dus. De beste oldtimerverkopers tonen er hun parels. Op een moment waarop de bank op je spaarcenten spuwt, is dit misschien het moment om naar een meer rendabele investering te kijken waar je ook meer plezier aan beleeft. Het is maar een tip. Porsche bijvoorbeeld, stelt er zijn ‚Classic Partner’ programma voor, dat ontwikkeld werd voor de eigenaars van oude Porsches. Technisch advies, een onderdelenprogramma en documentatie vormen de sleutel. Oh ja, en er staat een Porsche 959 op de stand.
DS
Daarnaast brengt Interclassics ook het verhaal van 60 Citroën DS. Op de eerste dag van zijn premiëre in oktober 1955 (Salon van Parijs) kreeg Citroën 12.000 bestellingen binnen. Een tijd waar Citroën alleen maar nostalgisch aan kan terugdenken.
Bugatti’s genie
Voor het tweede thema - de geschiedenis van Bugatti - brachten de organisatoren van Interclassics dertig Bugatti’s bijeen. Je kan er de genialiteit van Ettore en Jean Bugatti bewonderen aan de hand van de mooiste voorbeelden.
Interclassics, van 6 tot 8 november op de Heizel in Brussels Expo. Tickets via www.interclassics.be. 11,50 euro voor wie online betaalt, 14,50 euro aan de kassa.