Van je vrienden moet je ’t hebben. Dan mag de Lamborghini Urus nog de 4.0 V8 biturbo benzine gebruiken van Audi die we ook in de Porsche Cayenne Turbo vinden met 550 pk, maar Lamborghini doet daar meteen nog een schep bovenop: 650 pk en 770 Nm. Nu, Porsche heeft wat turbo-afgeleiden vast zijn laatste woord nog niet gezegd met de net vernieuwde Cayenne.
Transformers
De Lamborghini Urus oogt sportiever en in lijn met wat je van een Lamborghini mag verwachten. Maar mooi? Hij heeft het moeilijk om Italiaanse charme uit te stralen, en lijkt zeker in het geel net van een Transformers-set ontsnapt. Maar als verrijking van het Lamborghini-aanbod heeft hij zeker zijn rol te spelen. Met slechts de Huracan en de Aventador is dat te beperkt. Vorig jaar verkocht Lamborghini in totaal 3.457 auto’s. De Urus kan dat moeiteloos optrekken, alleen al door het feit dat hij een vierzitter is. Stel je voor, nu kan je in de week de race naar school doen met een Lamborghini, en de Aventador houden voor het weekend.
Aluminium
De Urus is op de vier wielen aangedreven en weegt net geen 2,2 ton. Dat kan door veel aluminium te gebruiken, maar standaard krijgt hij toch ook carbon
De eerste leveringen zijn voor de lente van 2018, de prijs zal boven 200.000 euro uitstijgen.