De nieuwe GS wint aan karakter, wat Lexus zelf het ‘l-finesse design’ noemt. Hij straalt in elk geval heel wat zelfzekerheid uit. Meer dynamiek oog, en dat was wat Lexus beoogde.
De nieuwe GS moet leuker om rijden zijn, daar waar de vorige generatie vooral de nadruk op een comfortabele rit legde. Meer koetswerkstijfheid, een toegenomen spoorbreedte, een voorophanging in aluminium en een multilink achteras. Allemaal tekenen die wijzen op toegenomen rijplezier.
10 airbags
De binnenkant blijft dan weer het klassieke Lexus-raffinement uitademen, een mix van hightech en luxe. Alle inzittenden hebben volgens het merk bovendien meer plaats gekregen. Het koffervolume is zelfs met 25% toegenomen. Een voorbeeld van het hightech-karakter? De airco kan waarnemen welke plaatsen bezet zijn, en zo de luchtstroom beter leiden. Veiligheid staat op het allerhoogste niveau, met 10 airbags en een actieve cruise control met noodremfunctie.
Hybride
Begin 2012 komt de GS op de markt. Er is een GS250 gepland, GS350 en GS450h hybride. Over diesels voorlopig geen nieuws. Een F-Sport afwerking is ook voorzien.