De nieuwe RX is een sportievere versie van zijn voorganger, en past duidelijk in de filosofie van de kleinere SUV NX. Lexus lijkt er de lijn van Audi mee te volgen: één lijn die het hele gamma bepaald. Met een duidelijke keuze wat het radiatorrooster betreft: jij houdt ervan of je verfoeit het. Japans design, en dat heeft zijn eigen waarde.
De RX is net geen 4,9 meter lang. Hij komt standaard met 20-duims velgen en zal het bij ons vooral met zijn hybride transmissie moeten waarmaken. Lexus blijft diesel schuwen, en geeft de hybride een upgrade. Met 3.5 V6 en elektrische motoren komt de RX 450h aan 300 pk totaalvermogen. Een achttrapsautomaat zorgt voor de overbrenging. Daarnaast biedt Lexus nog een gewone 3.5 V6 aan, die ook 300 pk haalt, maar dan niet met dezelfde verbruikscijfers.
F Sport
Lexus benadrukt dat de nieuwe RX niet alleen dynamischer oogt, maar ook zo stuurt. Liefhebbers van sportief design zullen appreciëren dat je de RX ook met F Sportpakket kan bestellen. Die krijgt een actieve stabilisator om de carrosserie plat te houden in de bochten.
Langs de binnenkant legt Lexus traditioneel de nadruk op luxe, met onder meer een 12,3 inch groot multimediascherm. De prijzen en lanceringsdata volgen.