Wanneer het niet stuk is, probeer het dan ook niet te fiksen. Een Brits devies, dat Maserati ter harte neemt. Aan de twee belangrijkste troeven van de Quattroporte - een karaktervolle motor in een knappe koets - heeft het merk uit Modena nauwelijks wat gewijzigd.
Vooraan heeft Maserati een nieuwe bumper geplaatst en een nieuw radiatorrooster waarvan de luchtopeningen kunnen geregeld worden. Dit geeft volgens Maserati een tien procent betere luchtgeleiding. Achteraan krijgt hij een nieuwe bumper en diffuser, samen met een vlakke bodemplaat.
Nieuwe rijhulpen
Het nieuwe interieur is het belangrijkste kenmerk van deze facelift. Het brengt een hele verbetering in uitstraling tegenover de huidige Quattroporte. Het nieuwe 8,4 duim grote scherm herbergt nieuwe functie, waarbij Apple Car Play en Android Auto. De bediening verloopt via een draaiknop op de middenconsole. Maserati maakt van de gelegenheid gebruik om nieuwe rijhulpen te introduceren, zoals een actieve cruise control met stop&go functie die semi-autonoom rijden in fileverkeer mogelijk moet maken.
Hogere topsnelheid
Maserati introduceert twee nieuwe afwerkingen, al zijn het eigenlijk meer filosofieën. Aan de ene kant komt er GranLusso bij, meer op luxe georiënteerd. Die krijgt onder meer een Ermenegildo Zegna interieurafwerking. Aan de andere kant heb je de GranSport, die standaard 21-duims velgen meekrijgt. De stoelen zijn meer sportief georiënteerd. Daarnaast blijven de modelnamen S en GTS bestaan. De 3.0 V6 diesel komt met 250 pk en 275 pk, die laatste haalt nu 252 km/u. De 3.0 V6 benzine komt aan 410 pk en de 3.8 V8 in de GTS aan 530 pk. Die laatste haalt nu zelfs een top van 310 km/u.