Waar de McLaren 650S het vooral opneemt tegen de Italiaanse cavalerie van Ferrari en Lamborghini. De 570S is dan weer het Britse antwoord op de Porsche 911, de Audi R8 en de Mercedes AMG GT.
Derde model
McLaren houdt dus zijn belofte om met een hele modellenportefeuille af te komen. Na de 650S en de hypercar P1 - de 675 Long Tail is een afgeleide van de 650S - is de 570S het derde model in de huidige McLarencatalogus. Hij neemt dezelfde recepten over: een 3.8 V8 met dubbele turbo, die centraal achteraan plaatsneenmt in een carbon coque. Naast 570 pk heeft hij ook 600 Nm.
100 haalt hij in 3,2 seconden en de top bedraagt 328 km/u. Heel snel dus, en dat dankt hij ook aan de sequentiële zevenbak die het vermogen naar de achterwielen stuurt. De aerodynamica blijft eenvoudig, dus geen intelligente spoilers. Minder technologie maakt hem minder duur, al moet je natuurlijk realistisch blijven. De exacte prijs kennen we nog niet.
Nog gerafinnerder
Hij is 4,53 meter lang, 2,09 meter breed en nauwelijks 1,20 meter hoog. McLaren belooft dat het nog harder gewerkt heeft om sensaties over te brengen op de bestuurder. Dat, en hij belooft een goed veercomfort voor alledaags gebruik. Dat was ook wat ons is bijgebleven uit onze tests met de [MP4 12C](http://ww2.autoscout24.be/nl