Hoe snel en hoe hard, geeft McLaren pas in Genève prijs.
Maar met 650 pk uit dezelfde 3.8 V8 als de 4-12C, zal de McLaren 650S met de besten meestrijden. Vooraan neemt hij duidelijk kenmerken van de - intussen uitverkochte - P1 over, opzij en achteraan herinnert hij aan de 4-12C. Hij belooft opnieuw een aerodynamisch wonder te worden, met volgens McLaren 24 procent meer neerwaartse druk bij 250 km/u. Hij is in elk geval sneller dan de 4-12C, stelt McLaren zelf. Die haalt 100 in 3,1 seconden en een top van 330 km/u. Met zijn 25 pk extra moet de 650S daar nog wat op kunnen verbeteren. En hij zal vast een flink stuk duurder zijn dan de 203.360 euro van de 4-12C.
Luxe
Prestaties zijn één ding, maar McLaren belooft dat hij bruikbaar blijft voor elke dag. Zo krijgt het interieur onder navigatie, digitale radio, audio streaming en een verbeterde versie van de ProActive Chassis Control, met drie rijsettings. Naast de coupé, waarvan McLaren nu al de foto’s vrijgaf, staat in Genève ook al de Spider.