De McLaren 675 zonder dak weegt slechts 1.270 kilogram. Dat is 40 kilogram meer, wat hem nog op een indrukwekkende 523 pk per ton gewicht brengt. 2,9 seconden volstaan om 100 km/u op de teller te zien, in 8,1 seconden haalt hij 200 km/u. Dat is slechts 0,2 seconden trager dan de Coupé. De 3.8 twinturbo V8 mag doorstomen naar 326 km/u. Allemaal een zucht sneller dan de aartsrivaal uit Maranello.
De 675LT Spider neemt plaats bovenaan het middengamma van McLaren. Dan spreek je nog over 396.000 euro. Een smak geld, maar je krijgt dan ook met toptechnologie te maken. McLaren versterkte de motor en de uitlaatlijn, om de 675 pk bij 7.100 opm en 700 Nm tussen 5.000 en 6.500 opm te combineren met een lange levensduur. Je krijgt de carbon stoelen uit de McLaren P1, Ultra-Lightweight aluminium wielen, specifiek voor deze auto ontworpen Pirelli’s en een in drie delen openklappend hard dak.
Lange start
LT staat voor ‘long tail’, de aerodynamischer gevormde lange achterkant waarmee McLaren destijds zijn F1 verlengde. Al beweert de designer van de McLaren F1 Peter Stevens dat het weinig effect had. Maar de lange kont maakt sindsdien deel uit van de McLaren mythe. Je vindt dus meer carbon achteraan, en de titanium uitlaat duikt onder de al even mythische ‘airbrake’, die de helft groter in omvang is dan die bij McLarens Super Series.
Je zal hem bovendien heel vriendelijk moeten vragen bij McLaren, want er komen slechts 500 stuks op de markt. Op een moment waarop Ferrari zijn traditioneel beperkt volume opdrijft, doet McLaren net het omgekeerde. Om exclusiever te zijn. We zegden het: een echte pestkop.