Zijn codenaam is BP23. Eigenlijk is hij een prototype in de puurste zin van het woord. Het gaat om een aangepaste 720S waarmee McLaren de nieuwe rijpositie wil testen. De constructeur lijkt er rotsvast van overtuigd dat het een nieuwe supersportwagen wil bouwen met drie plaatsen zoals in de F1: de bestuurder centraal en twee passagiers opzij van hem, iets meer achter geschoven.
1000, 2.4, 106
Daarnaast zijn er nog een aantal zaken die moeten uitgewerkt worden voor deze toekomstige concurrent van de Aston Martin Valkyrie en de Mercedes-AMG Project One. Zo zou zijn hybride motor toch meer dan 1.000 pk moeten produceren, zal de prijs zeker 2,4 miljoen euro bedragen (exclusief BTW) en is ondanks dat de op 106 exemplaren beperkte productie al uitverkocht. McLaren produceerde destijds ook 106 F1’s. De eerste klanten kunnen binnenkort hun auto beginnen samenstellen, de eerste leveringen zijn verwacht in 2019.
Cameraspiegels
We kunnen ook al zien dat McLaren oplossingen zoekt voor de best mogelijke zichtbaarheid vanop die centrale bestuurderspost. McLaren test digitale zijspiegels, camera’s eigenlijk, waarvan het beeld te zien is op een scherm aan het plafond.
McLaren belooft dat dit zijn snelste seriewagen wordt, maar ook de meest luxueuze en meest geraffineerde. Hij brengt echt comfort voor zijn passagiers op lange trajecten. We zullen ons best moeten doen om er ooit zelf van te kunnen genieten. Maar indien het lukt, leest u het al de volgende dag.