Green hell magno is de speciale kleur die Mercedes voor deze bijzondere versie van de AMG GT ontwikkelde. Maar dit is meer dan alleen maar een bijzonder kleurtje.
Meer grip
Mercedes wilde zijn klanten zo dicht mogelijk bij de rijbeleving van een GT3-bolide laten komen. Daarvoor is hij breder geworden, kreeg hij een dubbele diffuser achteraan en cupbanden met meer grip. Daarbovenop is actieve sturing van de achteras gekomen, die tot 1,5 graden kan meesturen. De GT R krijgt ook een tractiecontrole die je in 9 stappen kan instellen en een elektronisch gestuurde ophanging. Vooraan geven carbon vleugels niet alleen meer downforce, ze voegen ook een halve centimeter toe aan de lengte. Achteraan duikt een vaste achtervleugel op. Het sperdifferentieel aan de achterwielen heeft een elektronisch geregelde sturing.
75 pk extra
De 4.0 V8 is ook een beetje bijgespijkerd. Hij krijgt 75 pk meer dan de AMG GT S, en piekt nu bij 585 pk en 700 Nm. Die laatste waarde ligt ter beschikking tussen 1.900 en 5.500 opm. Het leeggewicht blijft beperkt tot 1.555 kilogram, wat snedige acceleraties mogelijk maakt. Het groene monster haalt 100 km/u in 3,6 seconden en heeft een topsnelheid van 318 km/u. Schakelen doe je via een zeventraps dubbelekoppelingsbak. Eind november gaat hij in de verkoop, in het voorjaar van 2017 volgen de eerste leveringen. De prijs is nog onbekend.