Met een volledig automatisch bediend stoffen vouwdak heb je slechts 11 seconden nodig om de zon te zien in de Mercedes AMG GT roadster. Het dak kan rijdend tot 50 km/u openen en sluiten. Mercedes biedt overigens drie kleuren aan voor het dak: zwart, rood en beige. Achter de hoofdsteunen heeft Mercedes verstevigingen geïnstalleerd die bescherming moeten bieden bij een koprol.
Aluminium, magnesium en carbon
Mercedes houdt het gewicht van de roadster goed in toom, met 1.670 kilogram voor de basisversie. Daarvoor moest het merk wel ver gaan in de materiaalkeuze, met vooraan onder meer een mix van aluminium en magnesium elementen. Achteraan duikt een kofferdeksel op dat is vervaardigd uit met carbon verstevigd plastic.
In de basis Mercedes AMG GT roadster pompt de 4.0 V8 biturbo 476 pk naar boven bij 6.000 opm en 630 Nm tussen 1.700 en 5.000 opm. Met zijn sneller schakelende zeventraps dubbelekoppelingsbak heeft hij slechts 4 seconden nodig om 100 km/u te halen, terwijl de topsnelheid 302 km/u bedraagt.
557 pk en 680 Nm
De AMG GT C roadster daarentegen, krijgt uit dezelfde motor 557 pk te verwerken tussen 5.750 opm en 680 Nm van 1.900 opm tot 5.750 opm. Hij heeft slechts 3,7 seconden nodig voor zijn spurtje en haalt 316 km/u. In tegenstelling tot de gewone roadster met zijn mechanische sperdifferentieel, krijgt de C een elektronisch gestuurde sper. De prijzen zijn nog niet bekend.