Met 4,73 meter valt de Mercedes GLC Coupé 8 centimeter langer uit dan de gewone GLC. Hij is ook 4 centimeter lager, met 1,60 meter. De wielbasis strekt tot 2,87 meter.
Mercedes maakt er een soort CLS SUV van, in de hoop zo klanten aan te spreken die zich laten afleiden door de BMW X4 of de Porsche Macan. Ten opzichte van de GLC is de volledige bovenbouw gewijzigd, met onder andere een minder steil geplaatste voorruitstijl en een vloeiende lijn naar achter. Omdat de luchtstroom ononderbroken blijft tot na de achterspoiler, is een ruitenwisser achteraan volgens Mercedes overbodig. Zowel vooraan als achteraan beschikt hij over ledlichten.
20 duimsvelgen
Het sportieve gedeelte komt aan bod in een directer afgestelde stuuroverbrenging, sportophanging met vijf standen waar je optioneel nog luchtvering aan kan toevoegen. In de sportstand komt hij dan nog eens 1,5 centimeter lager op de weg te liggen. Hij kan velgen tot 20 duim groot krijgen.
Acht motorversies heeft Mercedes in de planning steken. De introductie volgt na de zomer, met een instapprijs die iets boven 45.000 zal zweven. Bij de diesels zijn we de 2.1 viercilinder turbodiesel opduiken als GLC 220d (170 pk, 400 Nm, 5,1 l/100 en 131 gr/km CO2) en als GLC 250d (204 pk, 500 Nm, 5,1 l/100 km en 131 gr/km CO2). Er is ook een GLC 250 turbobenzine met 211 pk, 350 Nm (7,0 l/100 km, 159 gr/km CO2) beschikbaar. Later volgen nog de AMG GLC 43 4Matic en een hybride tegen het einde van het jaar.
Minder koffer
Hoewel de Mercedes GLC Coupé een vijftigtal liter aan kofferruimte inboet tegenover de GLC, is hij volgens het merk met een inhoud van 491 tot 1.205 liter toch de beste in zijn klasse.