Het eerste wat we onthouden van de nieuwe Mercedes GLE is zijn langere wielbasis. Er komt liefst 8 centimeter bij in vergelijking met zijn voorganger. Dat moet een gevoelig verschil maken in het interieur. In de huidige GLE is de derde zitrij alleen geschikt voor korte verplaatsingen, in de nieuwe Mercedes GLE moet die derde rij (een optie) comfortabeler worden.
EQ Boost
Op dit moment kondigt Mercedes nog maar één motor aan: de 3-liter zes-in-lijn turbobenzine met 367 pk. Maar we weten nu al dat alle toekomstig geplande motoren hulp krijgen van een 48 Volt-systeem waardoor je van een micro-hybride kan spreken. Hierdoor dalen verbruik en uitstoot, terwijl er ook een kleine elektrische vermogensboost mogelijk is (22 pk in het geval van deze motor) en van het koppel dankzij de EQ Boost-functie. Ziet u, we hebben u recent nog maar gezegd dat EQ meer een label is dan een echt merk bij Mercedes…
Mercedes bevestigt nu al de komst van diesels, net als plug-in hybrides met een aanvaardbaar elektrisch bereik.
Artificiële intelligentie
Natuurlijk kan de GLE prat gaan op de nieuwste technologie van Mercedes, zoals rijhulpen die semi-autonoom rijden mogelijk maken. Hij krijgt ook het MBUX infotainmentsysteem met artificiële intelligentie dat uw gewoontes probeert te doorgronden.
De nieuwe Mercedes GLE maakt zijn publieksdebuut in oktober op het autosalon van Parijs. De commercialisering start begin 2019, maar de prijzen zijn nog niet bekend.