Uiterlijk blijven de veranderingen beperkt. De neus is aangepakt en neemt de ‚Diamond’ grille over die je ook op de rest van het gamma aantreft. De lichtblokken zijn eveneens gewijzigd en passen nu meer bij de stijl die de Mercedes C-klasse uitstippelde. Intelligente besturing en full ledlicht komt standaard.
Wat je niet ziet zijn de vele sensoren en camera’s die de auto telt en die toelaten om meer veiligheidshulpen te kunnen aanbieden. Zo krijgt hij standaard een noodremhulp. Het daksysteem blijft onveranderd, maar het luikje dat je manueel moest bedienen alvorens het dak op zijn plats kon, is voortaan automatisch. De kofferinhoud bedraagt 335 liter. Je moet met je hand nu alleen nog een knop bedienen wil je het dek open- en dicht vouwen.
AMG
Ook onder de motorkap valt nieuws te rapen. De basisversie wordt de SLC met een 1.6 turbobenzine met 156 pk. De SLC 200 en 300 krijgen een 2.0 turbobenzine, met respectievelijk 184 pk en 245 pk. Mercedes blijft ook een diesel aanbieden, de SLC 250d met de 2.2 liter met 204 pk. Hij komt volgens Mercedes rond met een gemiddelde van 4,4 l/100 km (CO2 114 gr/km). Standaard krijgen de SLC 180 en 200 een manuele zesbak. De negentrapsautomaat is hier een optie, en standaard op de andere varianten.
Tot slot doet ook AMG zijn duit in het zakje. De SLK 55 AMG met zijn monsterlijke 5.5 V8 heeft wel baan moeten ruimen voor een Mercedes-AMG SLC 43 en een meer bescheiden en vooralsnog volledig onuitgegeven 3.0 V6 biturbo benzine. Die piekt op 367 pk en 520 Nm. In 4,7 seconden haalt hij 100 en hij wordt beteugeld bij 250 km/u.
De Mercedes SLC duikt op in de lente, maar prijzen hebben we nog niet.