Met nog slechts lichte camouflagetape dendert de Mini in coupégedaante over het circuit. Mini wil met de Coupé pas echt het go-kartgevoel terugbrengen, en offerde daarvoor zelfs de achterbank op.
Het kleine dak moet de bestuurder het gevoel geven met een helm op te rijden. Bovendien zorgt het lagere dak voor een lager zwaartepunt, en dus een (nog) betere wegligging. Vanaf 80 km/u klapt een spoiler uit de koffer op.
Alleen Cooper
Mini zal de Coupé uitsluitend aanbieden met de krachtigste motoren, te weten 122 pk in de Cooper, 143 pk in de Cooper SD diesel, 184 pk in de Cooper S en tot slot 211 pk in de Cooper S ‘John Cooper Works’. Keuze te over dus. De Cooper haalt 100 in 9,0 seconden, de ‘JCW’ in 6,9 seconden.
De Mini Coupé maakt zijn publieksdebuut op het Salon van Frankfurt in september, om later dit jaar nog in de showrooms te staan. De prijs is nog niet bekend, maar als je weet dat je al niet gek moet doen om de prijs van een gewone Mini richting 20.000 euro te jagen…