Je herkent de licht gewijzigde Nissan GT-R nog het best aan zijn gewijzigde snuit, met iets beter uitgewerkt radiatorrooster onder het GT-R-logo. De motorkap kreeg verstevigingen om beter te weerstaan aan ritten met hoge snelheid en hoge luchtweerstand. De hele voorspoiler is hertekend, hij doet denken aan de raceversie die je in de GT-kampioenschappen aan het werk kan zien.
Het geluid van titanium
De met de hand vervaardigde 3.8 twin turbo V6 wint voor de gelegenheid nog wat aan kracht. Hij tekent nu 570 pk bij 6.800 opm op en 637 Nm koppel. Bij 3.200 opm heeft hij een extra boost van de turbo gekregen. De zestraps dubbelekoppelingsbak blijft dat vermogen sturen over de vier wielen, maar met een voorkeur voor de achterste rubbers. Achteraan ontdek je bovendien een nieuwe titanium uitlaat, wat de soundtrack van de Nissan GT-R nu echt naar heavy metal doet neigen. 20-duims velgen zijn de standaardkeuze.
Katsura Orange
Aan de binnenkant valt eerst de luxe op, zeker met de ledercombinatie uit de Prestige Edition die Nissan hier toont. Klassevol. De buitenkleur is Katsura Orange, overigens. Nissan heeft het aantal knopjes in de middenconsole teruggedrongen van 27 naar 11, al hebben niet technogeeks nog wel een uurtje nodig om door de modi van het infotainmentsysteem te draaien. Dit najaar nog beschikbaar, maar op de prijs is het nog wachten.