Net zoals de – ahum – normale Nissan GT-R, is ook de GT-R Nismo herzien aan de voorkant. We krijgen dus een verstevigde motorkap om te vermijden dat er vervormingen ontstaan bij hoge snelheden en een breder radiatorrooster om meer lucht naar de motor te leiden.
Meer druk
Voor de Nismo gaat Nissan nog een stapje verder. Zijn voorbumper is volledig uit carbon samengesteld. Dat geeft eerst en vooral een gewichtsvoordeel. Maar hij krijgt zo ook een splitter die meer de hele vorm van de voorkant volgt, met daarnaast enkele kleinere spoilers om de wind beter rond het koetswerk te leiden. Vooral rond de wielkasten heeft Nissan zo de luchtwervelingen verminderd. Het geeft de Nismo meer neerwaartse druk dan de gewone GT-R heeft.
De Nismo maakt ook in het interieur het verschil. Alcantara krijgt daar de bovenhand op leder. De middenconsole is uit carbon gefabriceerd. Je neemt plaats in Recaro sportstoelen, eveneens met een carbon frame. Ze zijn overtrokken met zwart leder en rood alcantara.
Slechts 600 pk?
Terwijl de GT-R een duwtje kreeg dat hem van 550 pk naar 570 pk bracht, laat Nissan de 3.8 V6 ongemoeid in de Nismo. Die blijft hangen bij 600 pk en 652 Nm. Toch blijft de Nismo sneller dan de gewone GT-R en dankzij de gewijzigde instellingen van het onderstel is hij zelfs sneller dan de vorige GT-R Nismo. Nissan stelde de GT-R Nismo voor in het kader van de 24 Uren van de Nürburgring.