0 naar 100 km/u in 6,8 seconden, in 6,2 seconden van 80 naar 120 km/u in 5de versnelling. Een top van 230 km/u. De cijfers van de kleine snelle Corsa ogen niet mis.
Benzine
Alleen is er een ‘maar’. Opel bereikt het extra vermogen door wijzigingen aan turbo en motormanagement, een vrijer lopende sportuitlaat… en met super benzine van 100 Ron… die je bij ons niet kan verkrijgen. Bij ons zal de speciale OPC dus iets minder doen dan de beloofde 210 pk en 250 Nm (280 Nm met overboost) uit een 1.6 turbo. Hoeveel het verschil precies is, deelt Opel nog niet mee.
Felrood en helgroen
Hoe dan ook, hij is sneller dan een gewone Corsa OPC. En zeker met het sperdifferentieel en de nieuwe ophangingsset-up met eigen Bilstein veren en dempers, belooft hij ook in het bochtenwerk een substantieel verschil te zullen maken.
De kleine hooligan is herkenbaar aan zijn unieke tinten: appelgroen (Grashopper) en rood (Henna). Hij beschikt over exclusieve 18-duims velgen, een extra spoilerlip vooraan en zijn speciale sportuitlaat. Zonder daarbij de Recaro-sportstoelen te vergeten.
Exclusief, ook in prijs
In Duitsland bedraagt de meerprijs 4.000 euro, wat bij ons een catalogusprijs van net geen 28.000 euro zou betekenen. En daarmee komt de ‘Nürburgring Edition’ een schockerende 8.000 euro duurder uit dan een Renault Clio RS (201 pk), al blijft hij wel onder de – eveneens – schockerende 31.420 euro van de Citroën DS3 Racing (207 pk). De Opel verbruikt gemiddeld 7,6 l/100 km (CO2: 178 gr/km).
Klik hier voor alle nieuws over het merk Opel