Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Opel Insignia Sports Tourer – Even ambitieus als de berline

Opel heeft de eerste beelden laten zien van de Insignia break, Sports Tourer volgens Opel. Die beleeft binnen enkele weken zijn première in Genève. Hij steekt tjokvol technologie en belooft een belangrijke speler te worden in zijn segment.

Eigenlijk valt er niet veel toe te voegen aan wat we eerder schreven over de nieuwe Opel Insigna berline. Zoals die laatste groeit de Sports Tourer, een beetje in de lengte, veel in de wielbasis. Zo wordt hij echt een vlaggenschip binnen het merk. De Insignia maakt de facto de overstap van het D-segment naar het E-segment, en vult zo een plaats op waar Opel sinds het verdwijnen van de Omega niet meer was geweest.

-200 kg

Op technisch vlak meldt Opel dat – afhankelijk van de motorkeuze en de uitrusting – de Insignia Sports Tourer tot 200 kilogram minder weegt dan zijn voorganger. Hij doet daarmee beter dan de berline, die ‘slechts’ 175 kilogram wint. Opel houdt de motoropties nog even voor zich, maar geeft wel al mee dat er een achttrapsautomaat beschikbaar is. Hopelijk de ZF-bak die al bij zoveel andere merken plezier brengt. Tot slot kan de Insignia Spirts Tourer vierwielaandrijving krijgen, en een gestuurd onderstel. Wat veelbelovend is voor de rijdynamiek.

Echte break

Het maximale koffervolume is met 100 liter gegroeid, tot 1.640 liter. Daarentegen, geen woord over zijn capaciteit met vijf zitplaatsen. Maar de koffer zal makkelijk kunnen worden onderverdeeld dankzij een systeem van rails en accessoires in alle maten en gewichten. Ook zal het mogelijk zijn om de kofferklep te bedienen met een flinke zwaaibeweging onder de achterbumper.

Het is tot Genève wachten op details rond de motoren, de prijzen en de lanceringsdata.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer