De Blitz stelt ook enkele meer conventionele modellen in primeur aan het Belgische publiek voor. Zo is er de compacte coupé Astra GTC (we zeggen dus niet langer driedeurs Astra), en de Zafira Tourer, die een maatje gegroeid is. Als trouwe volger weet u ongetwijfeld al wat we van beide modellen denken.
Andere nieuwkomer is de ludospace Combo. Die is niet langer een bestelwagenversie van de Corsa, maar is afgeleid van de Fiat Doblo. Hij bestaat met 5 en met 7 plaatsen. Aan volume om familie en bezittingen te vervoeren is er alvast geen gebrek.
Rak e
Het showelement laat Opel verzorgen door de Rak e concept car, die eerder al in Frankfurt te zien was. Dat leest u ‘raki’, zoals het Turkse drankje, maar de letters verwijzen ook naar de diverse met rakketten aangedreven prototypes waarmee Opel in de jaren ’20 experimenteerde. Hier gaat het om een spectaculaire concept van een elektrische sportwagen, waarbij de inzittenden in tandem achter elkaar plaatsnemen. Hij haalt een top van 120 km/u en kan 100 km ver vooraleer hij moet worden bijgeladen. Omdat hij zo licht is, heeft de Rak e minder batterijkracht nodig om zich voort te bewegen. Hierdoor is hij zuiniger. Opel rekent een kost van 1 euro per 100 kilometer voor, waar dat bij andere elektrische auto’s 4 euro is. Ook is hij aangepast om aan de wetgeving in een aantal landen te voldoen, waardoor hij in sommige gevallen door een 16-jarige mag worden bestuurd.
Tot slot heeft Opel niet zitten wachten tot de premies voor zuinige diesels ten einde liepen. De constructeur zet zich al langer in om een alternatief te bieden voor dieselmotoren, met zijn gamma voertuigen op aardgas en LPG. De moeite om eens te horen.