Met een lengte van 4,79 meter groeit de 508 met 10 cm ten opzichte van de 407. Wel doet hij 20 centimeter onder voor de 607. Het onderstel blijft wel gebaseerd op het ‘platform 3’ van de PSA-groep, dat je ook kan vinden onder de Citroën C5 en C6, en de Peugeot 407. Peugeot geeft in één beweging ook de beelden vrij van 508 SW, die met zijn 4,81 meter 5 cm langer wordt dan de uitgaande 407 SW.
Sierlijk
Uiterlijk breekt Peugeot met de stijl van het brede radiatorrooster. Dat wordt vervangen door een iets fijner exemplaar, waar de bumper onderaan doorheen loopt. De leeuw heeft nu een plekje op de motorkap gekregen. Hij wordt er alvast een stuk sierlijker door, maar de sportieve indruk die de Conceptcar 5 in Genève naliet, is toch wat verwaterd. De SW volgt duidelijk de trend van de sportieve breaks.
Hybride
Vooralsnog weinig nieuwe motoren, maar op dat vlak zit Peugeot met zijn diesels vooralsnog gebeiteld. Met de 1.6 (110 pk), 2.0 (136 pk), 2.2 (163 pk) en 3.0 V6 (240 pk) heeft Peugeot voor elk wat wils. Kort na de lancering belooft Peugeot de komst van een Hybrid4, met vierwielaandrijving. Deze hybride kan volledig elektrisch rijden, beschikt over 200 pk en een gemiddelde CO2-uitstoot van 99 gr/km.
Begin 2011 mogen we hem in de showrooms verwachten. Op prijzen is het vooralsnog wachten.