Bij Porsche plakken ze graag de GTS-badge op een model dat (nog) meer rijsensaties biedt. Meer sensaties dankzij meer vermogen, of door fijnere afstellingen. Of door een combinatie van beide. Maar hier gaat het alleen om meer vermogen.
+ 15 pk
In het geval van de 718 zijn de GTS-versies de toppers in het huidige gamma. Met 365 pk uit de 2.5 flat-four, wint de GTS 15 pk tegenover de 718 S en heeft hij 35 pk meer dan de vorige Boxster en Cayman GTS. Het bijkomend vermogen komt van een betere luchtinlaat en turbo. Ook het koppel gaat er op vooruit, met 10 Nm. Het piekt nu op 430 Nm tussen 1.900 en 5.000 opm.
De prestaties zijn dus ook iets beter. Met de optionele PDK-versnellingsbak en het Sport Chrono Pack haalt hij 100 km/u in 4,1 seconden, wat een halve seconde sneller is. De topsnelheid bedraagt 290 km/u, wat 5 km/u beter is.
Meer uitrusting
De GTS krijgt ook meer snufjes. Het Sport Chrono Pack bijvoorbeeld, maar ook de PASM gestuurde ophanging (die de auto 1 centimeter lager brengt), de vectoriële koppelverdeling en het sperdifferentieel. Het interieur krijgt een specifieke bekleding, met alcantara tot tegen het plafond en de typische zwarte GTS
De orderboekjes zijn al geopend. Voor de Porsche 718 Cayman GTS moet je 79.109 euro tevoorschijn toveren, voor de 718 Boxster GTS is dat 81.166 euro.