De verrassing is dat Porsche van de update gebruik maakt om de prijsvolgorde te wijzigen. Voortaan is de Porsche 718 Cayman dus de goedkoopste Porsche, hij komt 2.057 euro goedkoper uit dan de Porsche 718 Boxster.
Flat 4
Natuurlijk neemt de Porsche 718 Cayman ook de nieuwe viercilinder boxermotor met turbo over die ons al zo wist te verbazen in de nieuwe 718 Boxster. Het gamma is op dezelfde wijze ingedeeld: de 718 Cayman begint met een 2.0 met 300 pk. De Porsche 718 Cayman S krijgt een 2.5 met 350 pk. De kenners zullen nog een vernieuwing ontdekken. Voor het eerst delen Cayman en Boxster exact dezelfde motorversies met hetzelfde vermogen. Tegenover de vorige versie van de Cayman wint de 718 Cayman dus ‘maar’ 25 pk, een minder grote sprong dan de Boxster nam.
Meer van de 911
De parallel Cayman/Boxster kan op nog andere vlakken worden doorgetrokken. Hij ziet er nu virieler uit, het interieur is herdacht en het onderstel is een stuk strakker. Je kan hem in optie zelfs met 10 of 20 mm verlagen. Zowel de stabiliteitscontrole als de tractiecontrole van het PASM
Cijfers wil Porsche nu nog niet vrijgeven. Alleen het verbruik en de CO2-uitstoot kennen we, en die is identiek aan die van de 718 Boxster. Wat wil zeggen dat het gewicht quasi identiek zal zijn, en er dus ook weinig verschil in de prestaties te verwachten valt.
Porsche vraagt 54.087 euro voor de basis 718 Cayman. De Porsche 718 Cayman S kost al meteen 66.792 euro. Wil je er de PDK dubbelekoppelingsbak bij, dan kost dat je nog 3.085 euro bovenop. De orderboekjes zijn intussen geopend.