Met 2 ton hebben we het niet over de prijs, gewoon maar om duidelijk te zijn, maar over het gewicht. In de nieuwe generatie neemt de Porsche Cayenne met 6,3 centimeter toe in de lengte, tot 4,91 meter in totaal. De wielbasis blijft gelijk aan de vorige Cayenne, terwijl het dak bijna een centimeter lager ligt. De koffer groeit met 100 liter tot 770 liter. Standaard krijgt hij al led-koplampen.
Digitale omgeving
Het interieur is meer hi-tech dan ooit tevoren, en geïnspireerd op dat van de nieuwe Panamera. Hij krijgt centraal een 12,3-duim groot HD-aanraakscherm met nieuwe onlinefuncties. Porsche behield wel de centrale analoge toerenteller, maar de tellers aan weerskanten worden digitaal ingevuld. Audiosystemen zijn er van Bose en van Burmester. Via een app kunnen offroadritten worden gedocumenteerd en bijgehouden om ze later te analyseren.
Krachtiger
De nieuwe Porsche Cayenne is meteen te bestellen. De basisversie krijgt een 3.0 turbobenzine V6 met 340 pk, wat 40 pk meer is dan voorheen. De Cayenne S wint daarentegen maar 20 pk voor zijn 2.9 V6, naar 440 pk. Met het optionele sport chrono
Oh ja, nog even over dat van de prijs… De basis-Cayenne kost 77.780,80 euro, de Cayenne S 95.202,80 euro. Andere versies volgen later.