Het belangrijkste verschil tussen de Porsche Cayenne en de Cayenne Coupé wordt meteen duidelijk. De daklijn van de Porsche Cayenne Coupé is een echte dynamisch boog, waarmee hij wat weg heeft van een ‘Panamera Safari’. Een profiel dat de Cayenne meer verleidingskracht geeft.
Individuele stoelen
Wie de Cayenne kiest omdat hij, naast andere, vooral praktische kwaliteiten heeft, zal uit een ander vaatje moeten tappen om de keuze voor de Cayenne Coupé te maken. Diens sterk hellende daklijn doet het koffervolume krimpen. In een klassieke Cayenne is dat minstens 770 liter en maximaal 1.710 liter, in de Cayenne Coupé wordt dat 625 tot maximaal 1.540 liter. En in de turbo is het zelfs 600 liter en 1.510 liter maximaal.
Ook achteraan zijn er wijzigingen. De achterbank komt 2 centimeter lager dan in een gewone Cayenne, en we moeten eigenlijk over individuele stoelen spreken. Hierdoor wordt de Porsche Cayenne Coupé een 2+2 SUV.
340 of 550 pk
Bij de lancering biedt Porsche twee versies van de Cayenne Coupé aan. De eerste krijgt een 3
De Porsche Cayenne Coupé Turbo kan je nu al bestellen, met leveringen vanaf mei. De prijs voor de V6 bedraagt 87.000 euro, voor de V8 wordt dat 150.900 euro. De Cayenne Coupé krijgt standaard wel het Sport Chrono pack en het PASM gestuurd onderstel.