De Porsche Macan GTS kruipt in het gamma tussen de Macan S en de Macan Turbo in. Hij gebruikt daarvoor de 3.0 zescilinder turbobenzine die je ook in de Macan S vindt. Maar met 360 pk (en 500 Nm) beschikt hij over 20 pk meer. Daarnaast is het onderstel flink gewijzigd, en mag hij door zijn sportuitlaat meer lawaai maken.
Het is altijd grappig wanneer een fabrikant duidelijk maakt dat hij zijn SUV sportiever maakt door hem wat lager tegen de grond te plakken, 1,5 cm in deze. Maar aangezien we het hier over Porsche hebben, kan je er donder op zeggen dat deze Macan GTS een flink scheurijzer wordt waar bijvoorbeeld de nieuwe BMW M2 of de Audi RS3 het niet zo makkelijk tegen hebben.
RS Spyder
Goed, we hebben ons nu genoeg blind gestaard op de machtige 20
Ander Macan nieuws: Porsche roept wereldwijd alle Macans S en Turbo terug om naar een lek te speuren in de lagedruk benzineleiding in het motorcompartiment. Die leiding wordt vervangen bij de dealer, een uur werk dat kostenloos wordt uitgevoerd.