De Macan wordt Porsches instap in het momenteel bijzonder populaire segment van de compacte SUV’s, denk maar aan de Audi Q5 waarmee hij verwant is en de Range Rover Evoque. Hij belooft een even belangrijke rol te spelen in het gamma als de grotere Cayenne, maar hij betekent voor Porsche ook een terugkeer naar een tijd die we niet meer gezien hebben sinds de 924-944-968 periode: die van de viercilindermotoren. De basismotor zou zelfs niet eens 200 pk halen. Alles kan bij Porsche precies.
10/90
Deze beelden komen uit het off-road trainingskamp in de Verenigde Staten, waar Porsche de laatste hand legt aan de Macan. Zo te zien hier zal hij over vierwielaandrijving beschikken, al maakt hem dat nog geen volwaardige 4x4. Hij blijft een Porsche en moet dus op asfalt een sportief gevoel kunnen overdragen. Zo zal de transmissie tot 90 procent van het motorkoppel naar de achteras kunnen sturen en nog 10 procent vooraan overhouden.
Porsche bevestigt dit laatste nog niet officieel. Maar wat we intussen wel al weten, is dat hij onthuld zal worden op het komende Salon van Los Angeles, dat plaatsvindt tussen 22 november en 1 december. Wij volgen het op de voet.