Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – Snellere groene

Porsche laat ons in Genève kennismaken met een tweede hybride Panamera-model. Die wordt niet alleen de krachtigste Panamera, maar ook de krachtigste Porsche van het moment.

Met zijn 580 pk moet zelfs de Porsche 911 Turbo S het hoofd buigen tegenover de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid. Maar omwille van zijn hogere gewicht is hij toch niet de snelste in de spurt naar 100 km/u. Toch oogt zijn steekkaart indrukwekkend.

V8 Turbo + elektrisch

De Porsche Panamera E-Hybrid is lang geen onbekende meer, met zijn 3.0 V6 benzine met elektrische motor, samen goed voor 462 pk. Dat is al hoogst aardig. De Panamera Turbo S kennen we ook al, met zijn V8 met 550 pk. Het is aan deze motor dat Porsche nu een elektrische krachtbron toevoegt, waarbij het samengevoegd vermogen goed is voor 680 pk en 850 Nm. Het brengt de Panamera Turbo S E-Hybrid van 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden, wat 0,4 seconden sneller is dan de Turbo S. Hij haalt 310 km/u, tegenover 306 voor de Turbo S.

66 gram CO2

Met de huidige autofiscaliteit wordt deze Panamera Turbo S E-Hybrid opnieuw zeer interessant als bedrijfswagen. Zijn officieel verbruik bedraagt 2,9 l/100 km, voor 66 gr/km CO2. Maar om dit ooit in het echte leven te kunnen evenaren, zal je de 50 kilometer elektrisch rijbereik volledig moeten kunnen benutten. Zes uur aan een gewone stekker is voldoende om zijn batterijen opnieuw volledig bij te laden.

Maar de prijs van zijn snelle groene Panamera loopt op. Hij start aan 190.550 euro, wat 30.500 euro duurder is dan een Turbo S en 72.000 euro meer is dan een gewone E-hybrid. Dat prikt toch.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Dongfeng-Box-Belgie-2024 01

Elektrische Dongfeng Box is Mini-rivaal voor 22.400 euro

Autonieuws
Porsche-Taycan-GTS-01

Opgefrist: Porsche Taycan GTS wil je hebben, Taycan 4 moet je hebben! (2024)

Autonieuws
Research-Intro

We kopen steeds vaker een jonge tweedehands (en elektrisch)

Autonieuws
Ontdek meer