De facelift is bijzonder minimalistisch en laat zich vooral zien in een vernieuwd kleurenpallet en velgenaanbod. Ook nieuw is de mogelijkheid om de Range bij de constructeur te laten ‘individualiseren’. Het interieur is er nog luxueuzer op geworden, en in de opties vind je verwennerijen terug als een elektrisch verstelbare leuning van de achterbank of een 1.200 Watt sterk Harman Kardon sound system.
Meer pk’s, minder CO2
Met de krachtige nieuwe 3.0 diesel in de Discovery, kwam de 3.6 V8 diesel in de Range wat in nauwe schoentjes. Het verschil tussen beide motoren is nauwelijks aanvoelbaar. Dus krijgt de nieuwe Range een al even nieuwe 4.4 TDV8 ingeplant, in combinatie met een ZF achttrapsautomaat, eveneens een primeur voor de Range Rover.
De V8 is 15% krachtiger (313 pk) en heeft 9% meer koppel (700 Nm). Hij staat aan 100 km/u in iets meer dan 7,5 seconden en haalt een top van 210 km/u. Zuiniger is hij ook. Met een opgegeven gemiddelde van 9,1 l/100 km is hij volgens Land Rover 18,5 procent zuiniger. Als gevolg daalt de opgegeven CO2-uitstoot tot 253 gr/km. De benzine V8 Supercharged (510 pk) blijft ongewijzigd.
Het Terrain Response System dat de Range offroad bijstaat, is bijgewerkt. Voortaan beschik je ook over een rijassistent bergop, naast de afdaalhulp, en over een hill hold functie die de auto bij vertrek op helling tegenhoudt.
De Range Rover 2011 kan nu al worden besteld en wordt in oktober geleverd. De TDV8 begint vanaf 89.600 euro, de 5.0 V8 S/C vanaf 112.700 euro.