Aan de afmetingen wijzigt nauwelijks iets. Met zijn lengte van 4,37 meter blijft de nieuwe Range Rover Evoque lekker compact, maar zijn nieuwe onderstel maakt een grotere wielbasis mogelijk. Hierdoor neemt de binnenruimte toe, maar ontstaat ook een grotere koffer (591 liter). Met de achterbank plat wordt dat zelfs 1.383 liter.
Naast de klassieke motoren brengt Land Rover voor de baby-Range ook een milde hybride met 48 Volt-systeem. Onder 17 km/u legt hij daarbij de verbrandingsmotor. Volgens de gecorreleerde NEDC-waarden komt de zuinigste diesel (150 pk) dan op 5,6 l/100 km en 143 g/km CO2. Eind 2019 volgt nog een plug-in hybride met driecilinder benzine die de gemiddelde CO2-uitstoot onder 45 g/km moet duwen. Natuurlijk moet hij ook in het terrein uit de voeten kunnen. Hij is zelf iets beter geworden voor het offroad-werk, met een iets toegenomen waaddiepte. Hij kan ook bogen op het Terrain Response 2-systeem van de grotere Range Rovers.
Camera’s
De nieuwe Evoque krijgt een heel digitale vormgeving binnenin. Als alternatief voor leder biedt het merk ook ‘hoogwaardige gerecycleerde kunststoffen’ aan die Range Rover definieert als eco-chic. Leuke nieuwigheden zijn de achteruitkijkspiegel waarin ook een beeldscherm verwerkt zit. Indien het uitzicht naar achter belemmerd wordt, kan je zo via het beeldscherm een breder zicht krijgen op wat er achter de auto gebeurt. Idem voor de ‘ground view’ die laat zien wat er zich voor de auto afspeelt. Kan handig zijn in het terreinwerk… of op de parking van de supermarkt. Apple Car Play en Android Auto worden ook toegevoegd.
De nieuwe Evoque krijgt bij ons een basisprijs van 38.600 euro en kan nu al besteld worden. De driedeurs versie wordt niet langer aangeboden.