Groot nieuws brengt de Range Rover Sport MY13 dus niet. Op technisch vlak wijzigt er helemaal niets, aangezien de aandrijvingen pas vorig jaar grondig vernieuwd werden met de nieuwe 3 liter-diesel, als aanvulling op de bekende V8-motoren. Ook de overige aanpassingen zijn niet erg ingrijpend, zodat er hier zelfs niet van een facelift gesproken kan worden. Het gaat vooral om een bescheiden opsmukbeurt, die de luxestatus van de Range Rover Sport nog beter in de verf moet zetten.
Zo kan de klant voortaan kiezen uit vijf nieuwe lakkleuren voor het koetswerk met klinkende benamingen als Barolo, Barossa, Causeway, Havana en Mariana, die inderdaad chiquer overkomen dan groen, rood of bruin. Het uiterlijk kan vervolgens verder afgewerkt worden met de nieuwe vijfspakige aluvelgen, waarachter op de Supercharged-versie meteen sportieve, rode Brembo-remzadels zitten. De finishing touch kan worden bekomen met een nieuwe tweekleurige interieurbekleding en het Carbon Veneer Pack dat voor een exclusieve uitstraling zorgt. Tenslotte ontbreken de nodige snufjes niet aan boord met een aanbod aan Harman Kardon hifi’s, die tot 825 W geluid produceren via 17 luidspekers, een aanraakscherm met dual view, en spraaksturing.
De Range Rover Sport wordt nog steeds door de drie bekende motoren aangedreven: 3.0 diesel (211pk/224 gr CO2 of 230 pk/230 gr CO2), 5.0 benzine (375 pk/327 gr CO2) en 5.0 Supercharged (510 pk/348 gr CO2). Zij worden telkens aan een ZF-automaat gekoppeld, met acht verhoudingen voor de diesel en zes verzetten voor de benzineversies.