Eind dit jaar rolt Renault zowel de nieuwe Scénic uit als zijn 24 centimeter langere broer, de Grand Scénic. Dit zijn de voornaamste cijfers die hem onderscheiden van zijn concurrenten.
In cijfers
•Met 4,63 meter is hij 7,5 cm langer dan de vorige Grand Scénic
•2 cm breder, met 1,86 meter
•Koffer 5-zitsversie groeit met 40 liter tot 718 liter, zelfs 866 liter met achterbank maximaal naar voor
•Standaard 5 plaatsen, 7 plaatsen in optie
•Schuif vooraan heeft 11,5 liter ruimte
•Verschuifbaar Easy Life centraal opbergvak is 13 liter groot, met USB, aux en SD-ingangen. Met 12 klassieke Voltstekker
•Met passagierstoel plat, kan hij voorwerpen tot 2,85 meter lang aan
•Achterbank plat te vouwen vanaf het centraal infotainmentscherm
20-duims velgen
Renault maakt in alles duidelijk dat de nieuwe Grand Scénic dé keuze voor de familie is. Maar dan wel voor families die oog hebben voor stijl. De Renault Grand Scénic wordt de eerste in zijn segment die standaard met 20-duims velgen naar de markt komt (met 195/55 banden). Een opmerkelijke keuze, al blijft volgens Renault het comfort gevrijwaard.
Semi-hybride
Renault plant drie dieselversies en twee benzines. De 110 pk dCi met manuele zesbak vormt de basis, daarnaast is er nog een 110 pk diesel met zeventraps dubbelekoppelingsbak, een 130 pk diesel met manuele zesbak en 160 pk dCi met zestraps dubbelekoppelingsbak. Van de 110 pk diesel maakt Renault nog een semi-hybride, met een beperkte elektrische motor die de diesel in de acceleraties bijstaat. Energie recupereert hij tijdens het remmen in een 48 Volt-batterij. Bij de benzines voorziet Renault in een 115 pk met manuele zesbak en een 130 pk met handgeschakelde zesbak.